Coaching Roosendaal

Je zult snel zien of je bij een bedrijf past. En als je daar eenmaal achter bent, hoef je waarschijnlijk niet snel meer op zoek naar een baan. Dat komt omdat het niet gemakkelijk – en zelfs niet leuk – is om te werken met mensen die niets goeds te zeggen hebben over hun collega's of managers. Coaching werkt als volgt: Iemand geeft feedback en stelt vragen op een manier die leidt tot zelfverbetering en persoonlijke groei. Feedback hoeft niet altijd negatief en frustrerend te zijn, maar kan je juist laten zien wat je sterke punten zijn, zodat je die kwaliteiten in de toekomst kunt blijven ontwikkelen. Het laat anderen ook zien hoe ze je kunnen helpen om te groeien. Misschien zie je het op het eerste gezicht niet, maar deze kleine details zullen uiteindelijk een groot verschil maken. Hier zijn enkele inzichten in hoe bedrijven hun werknemers beter kunnen ondersteunen door middel van coaching:

Koppel de juiste persoon aan de juiste coach

Er zijn vele manieren om aan coaching te doen. De juiste keuze hangt af van de behoeften van beide partijen. De werknemer moet bereid zijn stappen te zetten om zich te verbeteren. De coach kan dit op vele manieren ondersteunen. De coach kan een vriend, een collega of een externe deskundige zijn. Hoe beter de relevante vaardigheden van de coach en de werknemer op elkaar zijn afgestemd, hoe succesvoller het coachingproces zal zijn. Voordat u begint met coachen, moet u bepalen wat u met de coachingsrelatie wilt bereiken. Waarom doet u dit? Waar wil je naartoe? Wat is het uiteindelijke doel van uw coachingservaring? Misschien wilt u nieuwe vaardigheden leren, of een bepaald aspect van uw werk verbeteren. Of misschien wilt u een nieuw carrièrepad verkennen.

Wat je hoofddoel ook is, het is belangrijk dat je hierover heel duidelijk bent met je coach. Als zij zelf niet weten wat ze willen bereiken, kunnen ze jou waarschijnlijk ook niet helpen.

Help door actie, niet door uitleg

Coaching is geen eenrichtingsgesprek waarbij je naar de coach luistert en vervolgens probeert te repliceren wat je hebt gehoord. Er zijn twee manieren om te coachen: met demonstratie en met uitleg. Als de coach een collega is, kun je vaardigheden demonstreren door de taak uit te voeren waarbij je werd gecoacht. Stel vragen om er zeker van te zijn dat je de vaardigheden goed begrijpt en ze ook correct uitvoert.

Conclusie

Wat succesvolle bedrijven uiteindelijk doen, is de juiste mensen met de juiste processen combineren. Bedrijven die slagen zijn bedrijven die in staat zijn het proces van elkaar leren kennen voort te zetten. Dit omvat zowel de werknemer als de coach. Bedrijven in Seattle kunnen leren van het succes van Roosendaal, die in plaats van gewoon iemand aan te nemen, investeren in het proces om die persoon te leren kennen. Het is een andere aanpak, maar wel een die meer biedt dan alleen een salaris en een titel.

 

Wat je moet weten over Coaching